tisdag 17 juli 2012

Dyr kaffepaus!!

Var på kaffepaus häromdagen med en arbetskompis.
Titta ut genom köksfönstret för att kolla in den dyra franska inredningsaffären på andra sidan gatan, som skyltar så fint.

-Vi går tillbaka till jobbet via butiken, säger olyckan till kompis...
-Vilket snyggt mormorsbord med två stolar,skulle inte det där passa hos dej. Säger samma olycka!!

-Jag säljer dem billigt för till hösten flyttar butiken till Helsingfors.
Så säger igen butiksägaren.
Och då hör jag mej säga -jag köper dem!
Så min betalda kaffepaus blev den dyraste på länge.

Och allt dehär hände under den lagstadgade pausen.
Vill också minnas att jag hört sägas
*ei ole olemassa ilmaisia lounaita*

Hur som helst, jag är nöjd och nu står de på terassen.
Och bordet bara väntar att jag skall införskaffa en rosa mårbacka i en vacker kruka.

Nu fattas mårbackan och en spetsduk.




12 kommentarer:

  1. Vau Monica bordet och stolarna är ju som ett smycke på eran veranda...
    jag vet att du inte ångrar det köpet, ibland svider det lite men man måste ju få njuta!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du Sanne...
      det har svidit ganska mycket sista tiden ;)

      Radera
  2. Va fina, men akta att dom inte förstörs av regnet o fukten. Om du har problem så rymms dom nog hos oss :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag måste nog hitta rum till vintern inomhus..
      Men hördu Mona jag har en känsla av att du inte nu bjuder ut vinterförvaring åt mej ;))

      Radera
  3. Ok dyr men lönande kaffepaus då,för dom var sååå fina:)
    kram/Anne

    SvaraRadera
  4. Ja det var nog meningen att du skulle se dem och bara måsta köpa dem... Härliga! PAssar fint där och en Mårbacka MÅSTE du ju ha där... Kram

    SvaraRadera
  5. Jädrans fint möblemang! Voi juku så vackra!
    Själv har jag garaget snart fullt opp till tak av allt möjligt som jag köpt under sommaren, men inte har någon som hellst lust att ta itu med. Men ändå måste jag bara köpa dem???!

    Ha det så skönt på din terass vid ditt nya bord!

    Kraam!!!
    -Pia-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du har lager hemma,
      för sen när din OTROLIGA inspis infinner sej så bleknar vi vanliga IGEN!!

      Radera
  6. Snyggt! Men jag måst nog säga....tur att man inte arbetar i stan!!! Eller, visst gör ja ju de:) Men på min kaffepaus faller man inte för såna frestelser.Enda frestelsen jag råkar ut för är att jag vill ut och mörda kajor som kalasar på jordgubbar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart så har jag inga frestelser heller,
      för MrJärki konfiskerar mitt bank kort!
      Och så får jag leva på dina mördade kajor ;)

      Radera
  7. Köpte en mårbackapelargon åt min make till födelsedagen. Den är så söt och fin. Tror jag ska försöka få den att övervintra.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...