fredag 6 juli 2012

Blåbärs Macarons

Hälsningar från Vargvägens bageri!

Här har mjölpåsen dammat
och ägg gått åt.
Det har bakats både sött och saltigt.

Det var min mening att baka naturligt färgade macarons.
Men glömde köpa florsocker...
och om man bor på vischan som jag,
så åker man inte till butiken för ett paket florsocker.
Utan använde de rosa med jordgubbssmak som fanns i skåpet.

Och rosa blev de ju!!
Som fyllning har jag från kinuskikissa en Bluberry curd fyllning.
Super gott!!
Hade samma fyllning i rulltårtan till jobbet förra veckan.

Jag skall fylla dem alla först på fredagkväll.
Men en måste jag göra så bagaren fick provsmaka.

Genast när det här är skrivet så svänger jag vinglaset och fyller det med porlande dryck,
jag har sååå förtjänat det idag.

Jag har förstått att blogger "kråtar" att de inte går att kommentera, vilket är synd förstås.
Men det går väl över sa' bonn' när han lå' under tåget...


2 kommentarer:

  1. Du sku kunna säga upp dig från arbetet och börja med bageri istället! Kombinerat med hemmafrus-pysslandet skulle du nog få dagarna att gå(kanske lite värre för pengbörsen)

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Jag beundrar alla som kan baka. Försöker ibland själv och lyckades riktigt bra med mina Dumlemums, men jag ger mig sällan in på sånt som verkar svårt, att macronerna verkar vara såna :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...