söndag 20 maj 2012

Morgontidig byfåne

Dagar som denhär söndagen gör att man orkar jobba igen.

Jag kan inte sova länge på morgonen utan stiger upp,
och går genast till postlådan efter morgontidningen.
Hela byn är tyst och stilla.
Bara fågelkvitter och skogens tjockaste hare masar sej i grannens blomrabatt.

Jag förföljde den och informera jäkeln, att jag har grytan på spisen färdigt. Och om han så mycket som sätter två framtänder i mina pioner, så puttrar han där ...
Han stannar upp och titta på mej... och jag läste hans tanke,
-hördu tanten..... 
du är visst inte den skarpaste kniven i lådan idag.
Du pratar med en hare på söndagsmorgonen.....

Han skutta byvägen fram och jag fick mitt morgonmål.
Mr Järki sucka och försvann bakom tidningen....

Sen fortsatte dagen med blomsterplantering, lite ogräsrensning, och så sådde jag trädgårdslådan.
Det blev sallad, redisor, persilja och ringeblommor.

Men bäst var nog stunden på terassen med näsan mot solen.
Batteriet är nu full laddat.
Och det behövs kan jag berätta för nästa vecka innehåller några dagar vanligt jobb,sen till Stockholm,och slutar med Svenska Teatern och Dufvemåla på fredag.


Skall nu också passa på att önska mina nya följare Välkommna!



3 kommentarer:

  1. Tackar sa mycket, hit kommer jag gärna ofta
    May

    SvaraRadera
  2. Go´moron Kylähullu! ;)
    Mycket har du fått i stånd, ja så mycket att man tycker att batterierna skulle vara urladdade...Jag stod och sålde på loppis igår från kl 5.30-11.30 i sommarkläder (bl.a bara ben) och det var iiiiiskallt, med hagelskurar!!!!! Jag var helt blå! Men på eftermiddagen blev det ju nästan "för varmt"!

    Önskar dig en fin start på veckan!

    Kraaam!
    -Pia-

    SvaraRadera
  3. Ja men..jag tror de tycker jag är lite av en kylähullu har i vår kylä oxå hihi! Målar in i svarta natten ute på terrassen, flyttar om alla plantor än hit och än dit, ligger på alla fyra ute på gården och fotar allt som rör på sej, vare sej det är en fjäril eller en knopp som spricker ut. Borrar och hamrar när det faller mej in och dessutom ringer jag på hos grannarna för att låna eventuella borrbett som saknas eller annat skoj... Men mycket har du gjort. Stiger man upp tidigt hinner man åstadkomma massor. Snygga skor du planterat i.
    He en fin måndag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...