söndag 6 maj 2012

Jag vill ha en en egen måne...

Såg ni månen igår kväll!!

Jag körde bil förra natten av många olika skäl,och jag är den som inte tycker om att köra i mörker nuförtiden.

Tycker att jag inte ser tillräkligt bra..
kör av gammal vana liksom.....

Men i natt var himlen på min sida. Vilken måne!!
Vilket ljus, gatbelysningen var som ett dåligt skämt.

Läste på Iltasanomat att månen var 14% större...
känns ganska lite, för den lyste upp vägen för mej.

Då jag körde riksväg 6 så fanns det flere som stannat bilen och
ställt den fina kameran på stativ och fota mot månen...

Skillnaden mellan proffs och amatörer är hårfin ;)
Jag  vänta tills jag kom nästan hem,
stanna på en busshållplats öppna fönstret och *klick*

Jag vill ha en egen måne sjöng Ted Gärdestad i tiderna...(klicka och minns :)
En sådan vill jag också kunna tända nästa gång jag kör om natten!






1 kommentar:

  1. Jag hann redan tänka att du bara veva ner rutan och fota i farten...sku liksom inte alls ha förvånat mig:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...