måndag 9 april 2012

Vi gör om dethär.

Ja vet ni ...
jag gillar påsken!!
Så mycket så jag tycker
att vi gör om det nästa veckoslut!!

Har haft 5 dagar ledigt!
Utan stress och *måste göra*
En dag var jag i Jumbo med barnbarnet och hans mor,
alla andra dagar bara HEMMA!

Kylskåpet fullt med färdig mat,
bastu, film på tv, ut i solen...



Visst har vi haft alla dagar gäster,
men det har bara varit familj och vänner.
Så vi har haft det trevligt.


Påsken den var snabbt undanstädad idag,
och sen togs pelargonerna in från mörka garaget.

Nu behövs det då
"go' tro å' stooora fööter"
(åtminstone måste jag komma ihåg att vattna)
om dethär torra fnöske skall blomma vitt nästa sommar.



Jag bara måste tvätta något och hänga ute..


Såhär soligt var det hos oss idag :)

2 kommentarer:

  1. Inte undra på att du vill ta om påsken! Så mysigt du har det!
    Jo, jag tycker om Gdansk. Det var redan andra gången jag var där. Det är så skönt att kunna åka någonstans direkt från Åbo (och inte ALLTID ta sig till Hesa/Vanda). Det bästa med Gdansk är, att man känner sig som en miljonär!!! Köpte inredningstidningar för 1 €! Öl för 0,80€, tre väldiga bakelser + tre kaffe= 10 €!

    Och massor att köpa, om bara butikerna hade varit uppe!

    Kraaamar!
    -Pia-

    SvaraRadera
  2. Så fin er gård ser ut..och kul att se helbild på huset.
    Du undrade om bloggträffen. Tiilsvidare är det 7 st som visat intresse.
    Ni som läser detta och är intresserade att komma med- hör av er till mej...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...