lördag 17 mars 2012

Vårgardiner i köket.

Det blev ingen sol idag,
men fönster har jag tvättat.
Fyra köksfönster och ännu sovrummets.

Köket fick nya vita långa linne gardiner,
för jag stormgillar fortfarande
mina linne rullisar som lääänge hängt med.
Bilden blev tyvärr lite mörk.

I morse utgick jag som segrare vid morgonmålets diskussion om vårat köksbord.
Jag får måla skivan vit :)))

Nu har jag har alltid duk på bordet,
för jag gillar inte träytan som nu med åren (6år) blivit så gulaktig.
Så nu skall det bli vitmålning!!

Ni skulle ha hört mej då jag lade fram idén för Mr Järki.

Alltså om det behövs någon som talar för fred på jorden så ställer jag upp pro bono...
Det här ni.. kallar jag en seger som heter duga, eller vitmålning ;)

Försökte få hans vardagsrumsmöbler målade i samma diskussion,
men det var ett dödfött företag...ännu.

Mr Järki gick ut för att gräva fram terassen från snön.
Friska barn leker eller hur,
han grävde mej en bänk att sitta på.


Middag idag den var inte fyskam minsann.
Och att jag blev bjuden gör den ännu bättre :)

Stekt gös med getostsallad, skagenröra och en sweet chili räkröra..
och naturligtvis ett gott vitt vin.
Allt fiskat i stans fiskdisk.




Nu till bastun
och sen resten av vinet framför en film på tv'n.

Ha det bra alla!

7 kommentarer:

  1. Oh vad kul med lite målning igen. Det kommer att bli fint sidu! Bra att Mr Järki lyssnade... nog ger han med sej snart ang de övriga möblerna oxå. Tjata du på bara... Mums vilken god lördagsmat du blev bjuden på... ser underbart ut!

    SvaraRadera
  2. Den middagen skulle jag också gärna njutit av ;)

    SvaraRadera
  3. Nog har en del goda dagar som blir bjudna på så fin mat...int för att ja e avundsjuk eller sånt...ja sa nu bara!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin snöbänk han gkort till dig!
    Ge inte upp med vardagsrumsmöblerna, under har skett förr!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Fina gardiner har du och bordet kommer att bli superfint som vitt :)
    Ha en trevlig söndag!
    kram Tini

    SvaraRadera
  6. Haha, skam den som ger sig;) ska bli spännande och se blir det v-rum sen..... Ungefär samma här hos mig,fast jag brukar måla först och fråga sen;) Ha en jättebra dag/Anne

    SvaraRadera
  7. Hej ! Ditt bord kommer att bli super fint som vitt ! Du är duktig i övertalningsförmåga !
    Ja vi hade en super dag igår... Vi diskuterade oxå bloggträff och jag föreslog Borgå
    denna gång. Jag lovade att hjälpa till med att fixa någon plats att träffas och äta på. Så har du "någå" idéer så tas det gärna emot...
    Vi hoppas att vi ses snart in the real life!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...