torsdag 15 mars 2012

Sol i sinne...

Visst har vi snö hur mycket som helst ännu,
men idag kom blommorna ut på trappan.
Besökte den stora blomsterladan i veckan,
men först idag hann jag fylla korgen på trappan.


Inne finns det bara en ros kvar från kvinnodagsbuketten,
och äppelkvistarna börjar också lysa med rosa blommor.
Vi är definitivt på väg åt rätt håll...



Minns ni att man skrev i minnesböcker i skolan:

                        Sol ute 
          Sol inne
          Sol i hjärtat
          Sol i sinne


Och visst stämmer det än i denna dag.
Jag hoppas verkligen den lyser på helgen, för jag skulle behöva lite sol i sinne och få fönster tvättade....



3 kommentarer:

  1. Fina bilder! Det är roligt att kunna pynta trappan med blommor nu.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Så jättevackert du pyntat både ute och inne! Här har vi en sådan massa snö, att ei mitään asiaa ulos pynttaamaan!

    Hahhaa! JAg förstår dig precis, att inte ens en med "Järki" päässä, ligger på dina vackra kuddar!

    Trevlig lördag! Siitter o äter lakritsglass och skall förflytta mig framför tv:n i mitt egna rum (dotrans förre detta..).

    Kraam!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...