söndag 25 mars 2012

Klockan svängdes...

I morse tänkte denhär tanten få morgonkaffe i söndagsstrupen.
Klockan skulle svängas till sommartid..
och gissa vad vi belönades med då..
Jo nästan 10cm snö!!

Jag var så förbannad så jag nästan gick och tände utejulgranen.
Så fin och vit som den var i morse, var den inte ens på lillajul.

Men för att citera min gamla svärmor..
"Det blir nog fint väder bara alla elaka kärringar först fått kaffe"
Och så stämde det igen en gång.
Hela dagen har varit en otroligt fin och solig dag.

Mera soliga nyheter berättade Sonen,
Famos lilla smilfis första tand lyser vit.
Och så kan han nu svänga runt på mage åt båda hållena.


Gårdagens text på väggen...
på kvällen blev jag avslöjad... på flit! Märker du ingenting nytt hos oss?
(Han hade också en ny matta under fötterna....;)
Men nej den slipade jäkeln drog med ett säkert kort.
-vi har säkert nya gardiner någonstans...




9 kommentarer:

  1. Hihi Monica du är härlig !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Han har goda anlag att bli diplomat!

    SvaraRadera
  3. De där karlarna ;)
    Vi har fått njuta av solen hela dagen här väster om huvudstadsregionen. Har hjälpt till våren och skottat bort lite snö från mina rabatter :)
    Ha en skön fortsättning på dagen
    Kram Erica

    SvaraRadera
  4. Haha, ja det är karlar likt!! Som min när man varit och klippt sig. "Tog hon något alls???"
    Vad kul med en liten tand, haha.
    Hoppas du har en fin söndag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  5. åh fy sjutton ...det låter verkligen inte kul...men värmen kommer nog snart till dig med får vi hoppas . Här i Göteborg har vi haft en strålande dag och har t o m gått och blivit lite solbränd ...

    Kram från Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  6. Nog blev jag också paff när jag tog upp gardinen i morse, mera snö hade jag inte väntat mig! Hoppas den gamla visdomen stämmer att ny snö tar kol på den gamla ..
    Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera
  7. Jo,inte blev man glad precis när man såg snön, men den åker väl lika snabbt som den kom får vi hoppas! Texten på väggen blev jättefin, och din karl är lik alla andra, märker först om alla möbler en morgon skulle vara försvunna ;)..
    Lillbabyn e så söööt,gullunge <3
    ...och tack,tavlan lämnade på hallväggen :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Fy skäms på dig...Jag skrattde så jag fick torka ögonen...hahaahaaa...Jag måste nog erkänna, att jag tänkte skriva ordet med "O" kotyyr, men lite snuskig som man är, så blev det med å...

    Lyckans dig, som har barnbarn!!! Blev du inte helt vimmsig, när du blev fammo?!

    Önskar dig en riktigt fin "vårkänslo" dag!!! ;)

    Kraam!
    -Pia-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kunde inte låta bli när jag såg chansen ;)

      Och vet du,jag blev och ÄR helt vimsig av det lilla grynet. Han är sååå söt. Liknar pappa sin som liten och har mammans ögon. Alltid glad och go och jag tror mej tammetusan att han har glimten i ögat redan.Han blir snart 5månader. Jag har haft lyckan att få vara ganska mycket barnvakt(mitt jobb stör nog lite ;)
      Här kom hela famo-livet men skyll dej själv du frågade :))) På jobbet har de lärt sej att om de frågar baby-nyheter så drar jag ur fickan en knippe bilder och mera finns på mobilen... och egentligen behöver de inte ens fråga jag delar nog med mej iallafall ;))

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...