söndag 22 januari 2012

En nöt att knäcka, eller en hel skål

Söndag morgon och bloggerskan
slår upp sina blå klockan 6.30!!

Man hinner visserligen en massa när man stiger tidigt upp.
T.ex. göra två kakor som skall bjudas på jobbet i tisdag...
Läsa bloggar, för det har jag inte hunnit på flere dagar.
Och så hitta jag nöt tången,
som varit spårlöst försvunnen hela julen.
Så vi äter julnötter idag :)

Kappsäcken är vädrad,
sommarkläderna är strykta..
Hur kommer det sej att man nuförtiden har mera piller och salvor med på en resa....
än makeup&partykläder..... ;)


Kanske för att man nuförtiden går i säng innan partyplatsen
ens tänder trapplamppan.....

Nu har jag bara en nöt kvar att knäcka idag,
vem vill jag att skall bli min nya president???

3 kommentarer:

  1. Ska du ut på resa? Låter härligt med sommarkläder.
    Ha en fin fortsättning på söndagen! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Usch då så tidigt du var uppe. Ja svårt var det att välja vem man helstsåg som landets nästa pressa. Det belv en söndagspromenad för oss och jag kunde igen bara konstatera att jag avskyr att promenera...
    Ha en skön söndag. ps! Är det en resa bakom hörnet???

    SvaraRadera
  3. Låter som du har något skoj att se framemot.. Kan det vara att hon rymmer fältet för något runt tal i födelsedagväg ?
    Ja presidentnöten var svår att knäcka men det är röstat i alla fall ....
    Ha det gott !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...