söndag 8 januari 2012

Det blev ingen RRunar...

Så har då famos gryne fått sitt alldeles egna namn.
Plus ett namn som hänger med sen generationer,
och ett namn av sin morfar.
Så nu gäller det för mej att sluta kalla grabben för famos-pruppe....

Famo hjälpte till att göra blommorna till festen och baka två kakor.
 Resten skötte mamman och mummi.
Allt var supergott och fint.

Planerat var det att börja kl. 13 men då tyckte grabben att nu skulle det vara gott med MAT!

Så vi vänta med porlande dryck i handen,
för efter maten sa det prupp ;)

Det blev nästan på dagen 25år
sen lillpojkens pappa fick sitt namn i samma rum.

Då hade han som dopklänning min gamla brudkjol,
eller en liten del av den...
Jag klippte sönder min brudklänning och sydde av den, och spetsar som fanns i brudbuketten (man hade så på 80talet!!)till en dopklänning.
Svärmor min fick lilla dåndimppen när hon kom på vad jag gjort...
och inte blev hon precis lugnare av att jag meddela henne att jag inte tänker gifta mej åtminstone i den, flera gånger!

Ja och nu så måste jag ju berätta att famos gryne han heter nu Roni.
Ett bra namn som skall passa på en svensk&finsk tunga.
Och så har jag mina aningar, att det är bara bra att grabben har ett kort namn.. det går liksom snabbare att ropa...;)









Här en otydlig bild på famo och Roni, orsaken är en envis hicka som vi försökte darra bort :)
Vi skall bli bästa vänner, vi skall göra vassbåtar och äta blåbär med mjölk, åka pulkka och prata om när pappa var liten...

9 kommentarer:

  1. Du är nog en riktig florist, ljuvliga blomarrangemang har du gjort :)
    Ha det så bra,
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Johannes on myös pitkällä suvussa kulkeva nimi, sekä minun äidin että isän puolelta menee kauas. Eli pojalla on nyt hurjan perinteikkäät nimet. :)

    SvaraRadera
  3. Fint namn och hurja fina blomarrangemang! Han tycks redan bestämma i huset:)

    SvaraRadera
  4. Vilken liten goding :)
    Roni påminner lite om min sons namn Ronnie ;)
    Gud vilka vackra blomgrupper du gjort .
    Åhh vilka tårtor och grejer mums!!
    Ha en härlig kväll.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  5. Oj vad fint!
    Härligt inlägg, sitter o småler och myser :)
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  6. Grattis till Roni på dopdagen och till farmor som har en såå gulligt barnbarn...Fina dekorationer, vackra blommor och kakor. Hoppas ni hade en oförglömlig fest. Roni är ett fint namn. Mina båda söner skulle heta Joni... men av nån konstig orsak blev det helt andra...

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt inlägg.. Förstår att det kändes stort att få vara med om sitt första barnbarnsdop... Läste ditt inlägg redan i morse och blev nästan tårögd, men hann först nu kommentera..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  8. Grattis till Roni! Hehe, min pappa heter Runar. Med ett R nog.. Fint med dop och fina tårtor! Har du några tips på någon god och trevlig tårta annars? Vi har 4-års kalas nästa vecka nämligen och mitt huvud är lite utan idéer just nu..
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Grattis till dopet! Det måste vara härligt att vara farmor till en så gullig liten kille.

    Ha en fin helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...