måndag 5 december 2011

Julkort!

Inspirerad på bloggen så skulle jag göra egna julkort.
Att pyssla, kommer inte på frågan,
för jag har ju bara en nerv!
Nejdå.. jag skulle ta ett vackert fotografi.

Alla vädergudarna var på min sida i en timme.
Solen lyste perfekt in i köket.
Hyacint-soppskålen fort fram på den rödrutiga duken.
Lika snabbt fram med fyra ljus och tändstickor.
Hitta ingenstans glasögonen...äh...
Den arrangerade julbilden var fotograferad på nolltid.
My kind of pyssel ;)


Med facit i hand....voj  suck ändå.
Blomman  var ok, duken är "skryttig" och i bakgrunden finns hushållspapper och diskborste
så Merry Christmas bara.


Och förresten så fanns glasögonen uppe i håret helatiden...

3 kommentarer:

  1. Båda dina bilder är jättefina! Bara så du vet!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Hahhaaa, det är så typiskt...när man publicerar bloggbilden, märker man hur t.ex köks skåpen står öppna, smutsiga kastruller med på bild, mm, you name it! GRRR!
    Men ett riktigt fint julkort blir det med dina vit-ljusröda hyacinter!

    Nej jag har aldrig varit på piterest, förrän nu, men inte hittade jag...skall försöka nu på nytt, för det vore ju roligt att se!

    Ha en riktigt mysig självständighetsdag! Här har det snöat!!!! Såg det, när jag släppte ut hundarna (mitt sätt att gå på lenkki)...

    Kraaaam!
    -Pia-

    SvaraRadera
  3. Haha... jag kan allt se för mig hur du springer omkring på jakt efter glasögona! Men bilderna blev bra ändå. (och säkert riktigt bra att du har lite ledigt nån dag...din nerv behöver det tydligen)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...