tisdag 27 december 2011

Hallå igen.

Back in business,
som en fd jobbkompis alltid sa passligt :)

Julen gick och den stora jul-fiilisen den aldrig bara uppenbara sej...

Afton fick jag spendera med det goaste som finns, famos gryne!!
Han var uppklädd i tomtemössa och pepparkaksbody..
Söt som bara den.
Och det bästa med julen tyckte han var mammas mat,
och en röda julgransboll.

Resten av helgen gick sen i strömavbrottens tecken.
Vi klara oss bra,
men sonen med sina 150-200 djur hade det kämpigt...

Och jag kämpar på med min lur, sk*t som ger sej!
Saldot är tillsvidare bara en genant uppringning... ;)

ps. lyktan var en julklapp till mej själv, försäkerhets skull liksom...
Hyasinterna fick jag av min 80 åriga beundrare plus ett foto av honom i kallsingarna.(taget hos fotograf!!!!)
Jag behöver definitivt högre lön!!!

4 kommentarer:

  1. Halloj ! Ja det har varit spänning i luften då strömmen och träden kommit och gått... Vi klarade oss relativt bra men brorsan var utan el i 33 timmar och dom bor i samma by.. Men inte skoj att vara utan el om man har djur..
    Ha det bra nu !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Ja, det har varit tuffa tider för många hushåll och särskilt för bönder! Får se hur länge det tar att få elen att funka?

    Fin julklapp till dig själv och den där kalsari kalle?

    Kraaam (och hei sun heiluvilles)!!
    -Pia-

    SvaraRadera
  3. Ja det var nog en lite annorlunda jul...inte en gnutta julfiilis här heller! Int ska du klaga om du får såna foton:)

    SvaraRadera
  4. God fortsättning, Monica! Som sagt, snön kom och försvann men julfeeling har jag definitivt haft..i alla fall inombords. Ha det så gott och lycka med nya telefonen. Min "nya" är faktiskt väldigt lätt att begripa och manövera..otroligt men sant!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...