tisdag 15 november 2011

Tända... eller icke Tända?

Inspirerad här i blogglandia så
gjorde jag också en bricka med olika ljus.

Där finns  ljushållare, små glas och en gräddsnäcka,
en marimekkoskål och olika gurkburkar.
Kronan på verket är -1liter tallkottar.
Och på söndagen så fick jag en vit orkidé,
som är i liv idag ännu,
och den passa perfekt  på min bricka.
Jag tycker det blev ganska bra!

På hemvägen ikväll så såg jag flera ljus slingor i  buskar och på terasser...
t.o.m någon rödslinga "piggar" upp hemvägen :(
Personligen tycker jag de färgade hör hem i Hongkong...
därifrån kommer dom välan också....

Tycker du det är ok att tända redan ??
Hos mej  frestar det sååå, att tända den slingan som ligger bland ljungen i kökslådan ...
(Ai... nog har man MEGA problem att tamppas med.. ;)



Sain inspiraation täällä blogglandiassa koota erillaisia kippoja  tarjottimelle.
Löysin muutaman kurkkupurkin ja kermanekankin, marimekkokulhon ja oikeita tuikkulaseja.
Lopuksi heitin sitten vielä litran käpyjä pohjalle.
Niin ja kynttilöitä tietysti! Ihan kivan näköistä tuli :)
Kaiken kruunaa se valkoinen orkidea jonka sain sunnuntaina, ja se on hengissä vielä tänään!!!!

Kotimatkalla töistä niin huomasin tänään että ihmiset(naiset vissiin) ovat jo sytyttäneet jonkin verran  valoköynnöksiä terasseille ja pensaisiin. Muutama järkky punainenkin valo piristää kotimatkaa :(
Minun henk.kohtainen mielipide on, että ne värilliset valosarjat kuuluu  Hongkongiin, eikös ne olekin sieltä....

Mitä mieltä sinä olet, voiko niitä nyt jo sytyttää sinne ulos?
Tekisi niiiin mieli keittiönikkunassa kanervien välissä menevä valohässäkkä sytyttää....
Kyllä on blondilla taas suuren suuri ongelma..... ;)


9 kommentarer:

  1. Lite ljus syns ute här nu. Men inte på vår gård. Jag var först. Men det är så fint så jag hoppas att grannarna tittar avundsjukt på...

    SvaraRadera
  2. Fint med brickan, men akta dig för att det inte blir för varmt under orkidébladen ;) Inga ljus här ännu....och aldrig några röda! ;)

    SvaraRadera
  3. Juujuu, valoja ulos vaan !
    Minäkin jo laitoin :) Mutta se punainen, eieiei :)
    Kaunis on tuo asetelmasi ♥

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha Hongkong du är så rolig ,men håller med dej inte speciellt snyggt med rött.
    Ja du tända eller inte ??? har sett flera som har tänt men tycker nog de är lite tidigt..
    Ha en trevlig mys kväll med din fina bricka ;)
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  5. Jo jag märkte detsamma idag, till all lycka såg jag inga färggranna slingor :) Jag tycker att ljusen lyser vackert upp denna mörka november månad :))
    Ha det så bra,
    kram Tini

    SvaraRadera
  6. Jag sparar på tändandet lite ännu. Här tänds nog inget i rött heller :)

    SvaraRadera
  7. Kyllä valoja voi jo laitella esille...täällä yks, joka on jo hieman laittanut...ja kohta niitä on jo joka ikkunalla ja kuistilla, mutta vain kirkkaita:).Olen samaa mieltä, että värivalot kuuluvat muualle ;).
    Ihanat tunnelmalliset asetelmat olet tehnyt <3!

    SvaraRadera
  8. Du har gjort det fint på brickan! Jag tycker nog att man kan tända slingor redan, det är ju så mörkt och numer ser jag inte slingorna som julbelysning utan mer som vinterbelysning.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Absolut är det ok att smytända lite =)
    Håller med dig om färgad adventsbelysning. fräsigt i Hong KOng året runt men hör icke hemma i Norden...BASTA!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...