söndag 27 november 2011

Lilla familjen A-B-C

Här hos oss är det full storm idag.
Ute har jag bara varit en liten vända...
Så dörrkransen är inte färdig idag heller..
det lutar lite till att bli en påsk-krans tror jag ;)

Första advent firades med
lilla familjen A-B-C på mat idag.
( mammans namn börjar på A,
pojken är Baby och pappa börjar på bokstaven C, tusan vad jag är clever idag :)
Det är alltid roligt när man har orsak att fixa till dukningen lite.


Idag blev det en ljusslinga, kottar och en "julgirland" (vet inte va' jag skall kalla den)
men hitta den i en butik i gamla stan för något år sedan.

Det hördes ända in i köket när sonen körde in på gården och sucka
-morsan har börjat julen.....

Tomte flickan som vaktar vedkorgen,
hon hade i butiken också en bror.
Men av någon orsak så köpte jag inte honom!
Gissa om jag har ångrat mej.

5 kommentarer:

  1. Hejsan
    En sån fin dukning du gjort:)
    Här har de börjat snöa nu...
    Ha en fortsatt fin advent.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Visst är det roligt med besök ibland, så får man piffa till det ordentligt! Fint och mysigt blev det på matbordet :)
    Skön fortsättning på kvällen!

    SvaraRadera
  3. Så fint du pyntat och dukat till advent!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Jo, visst är du clever!!!! ;)
    Jag måste erkänna, att jag är säkert den enda bloggerskan som inte kan tåla jul (pga stresset och allt hössötys, ja, inte vet jag. Har alltid jobbat på julen, för att slippa det hela...), men endå är jag nog den första av alla här i grannaskapet som börjar pynta. Så nog tycker jag väl om den liiite iaf?

    Fint med kottarna! Fiberrik förrätt, heh!

    Kraaam!
    -Pia-

    SvaraRadera
  5. Så fint du har pyntat! Men jag fick ändå upp lite julbelysning...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...