måndag 8 augusti 2011

Tips för ogifta unga fröknar i anständig ålder.

Jag har kört runt i min stad idag.
Shoppat och uträttat ärenden.
Har ju faktiskt semester ännu.  
På väg in till centrum kurva jag och min
Fransyska in till bensinstationen för att tanka.
Allt ok!Tanken full och sen betala.

När jag kom till bilen och skulle köra vidare
var den döööööööd!

Först tog jag fram  handboken från handskfacket,den fanns där under ikea-katalogen...
har aldrig tittat i den manualen tidigare.... inget svar där på mitt dilemma.

Då ringer man mannen, -hjääääälp


Sen börja det komma hjälpande händer.
Först en stilig lastbils chaufför med lockig ponnysvans och bruna ben ;)
Han försökte starta bilen...döööd..och fråga faktiskt pinsamma frågor som (bilens) ålder.
Hjälpsam som han var så skuffa han bilen åt sidan.

Så kom det en bärgningsbil med en mogen charmig gentleman,
försökte starta... men dööööd!

Sen kom en söt ljuslockig ung man mycket väluppfostrad och glad,
han brås säkert på sin mor den godingen............okey okey det var min egen son :))

Sen kom Mannen och det blev slut på allt det roliga ;)

Fransyskan drogs upp på bärgningsbilen och åkte med rumppan före till doktorn,
vilken tur att jag shoppa innan hon fick sin "meno-paus", för det kan bli dyrt.

Nu kommer vi till tipset för ogifta fröknar i anständig ålder:
Ta en passligt gammal bil, stanna på ett tryggt ställe och se hjälplös ut! Så lätt är det!! 

                                   *****************************************
Kävin Porvoossa tänään, ihan vain asioilla, ja lomallahan minä vielä! Kurvailin reippaasti monessa paikassa ja lopuksi olikin pakko mennä hakemaan lisää sitä menovettä. Tankkasin, maksoin ja eiku menoksi.
Mutta ei mentykkään. Ei käynnistynyt, döööd! Hansikaslokerosta löysin, ikean kuvaston alta, käsikirjan mutta ei se minua auttanut! Eiku soitto miehelle- apuaaa!
No sitten alkoi tulemaan auttavia käsiä, komea ponihäntainen mies tuli ja yritti käynnistää, eiku dööööd!
Sitten tuli vanhempi herrasmies hinausautolla, yritti samaa -döööd!
Vähän ajan päästä tuli oikein suloinen vaalea kiharapäinen nuori mies, hyvin kasvatettu ja reipas aivan selvästi tullut äitiinsä!!!   Okey okey hän oli poikani.
Sen jälkeen paikalle tulikin mieheni, ja siihen loppui vieraitten miesten tulo.
Eiku auto hinausauton kyytiin ja korjaamolle.

Mutta tässähän on pieni opetus sinkkunaisille:
Eiku vanha auto pysähtymään turvalliselle paikalle ja avuton ilme!! Yhtä helppoa kun heinänteko!!

2 kommentarer:

  1. Usch då! Jävligt att bli sådär... hoppas inte vår fransyska ger upp.... fast fint med charmiga hjälpsamma långhåriga män... Hoppas det bara va akkun som var tom.... Kram till dej..PS! Bra att du har Ikea-katalogen i bilen...man vet ju aldrig när andan faller på...hahahahaha

    SvaraRadera
  2. Nå vilken tur att du fick hjälp av så många charmiga karlar.. Min bil hade samma problem men det var när sonen körde den.. Sa att den gillar bara mej, då krånglar den inte.. Min skulle programeras om... Kanske din har samma fel ser du tekniken, tekniken !
    Hoppas det fixar sej !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...