söndag 7 augusti 2011

En del saker borde hålla i evighet!

Jag har sovit dåligt inatt!!

Och orsaken är att min sängdyna ligger i roskisen!!!!

Det var nästan så att jag smög ut
vid tre tiden i natt och tog den tillbaka ur rosktunnan.
Då hade jag redan tillbringat några oroliga timmar med den nya dynan.
Jag var som en bulla-anka som tappat sin mor i strandvassan.
Och vid det laget hade jag redan 2 ggr försökt stjäla Mannens dyna,
men hans förvånade halvarga blick påminde om gammelgäddan i vassan,
så bulla ankan knöla den nya igen! OCH FÖRSÖKTE SOMNA!!

Oj så jag längtar efter min gamla dyna,
där ligger den och tappar fjädrar&dun bland kaffesump och äppelskal i roskis!
Men eftersom jag sovit dåligt så kan ju elände forsätta.
Så jag har skurat hela badrummet, (ett skitjobb som passar när man bara suras)
och nu så har jag då lagt användningsförbud på duschen i 2 månader.
Vi får tvätta oss i regnvattenstunnan!!
Och allt dethär eländet bara för att jag har ny dyna!!

                               *************************************
Olen nukkunut tosi huonosti viime yönä, syy oli uusi tyyny! Se oli siis niiiiiiin lähellä etten lähtenyt aamuyöstä hakemaan sitä vanhaa takaisin roskiksesta. Ei olisi haitannut yhtään että sieltä karkaa höyhenet ja on muutenkin matkansa päässä.Siellä se nyt sitten makaa kahviporon ja kuorien seassa. Olen ollut ihan hukassa melkein koko yö. Yritin jopa varastaa miehen tyynyä kaksi kertaa, voitte varmasti kuvitella hänen  hölmöä ilmettä kun hän repäisi omansa takaisin... jotain mutisikin mutta en saanut selvää ;)
Ja koska tämä päivä on siis muutenkin pilalla, kun en ole nukkunut, niin päätin pestä pesuhuoneen.
Voi sitä kiiltoa nyt kun kiukkupussi puri vihansa siellä. Mutta nyt laitoinkin sitten kahden kuukauden käyttökiellon päälle. Että pysyisi siistinä. Aamupesuthan  voi tehdä sadevesitynnyrissä :))))

Että tälleen meillä tänään, miesraukka on autotallissa oleillu aika paljon tänään....

5 kommentarer:

  1. Ja jag vågar nog int ge bort min gamla dyna.. Den hängde med på vår resa till Tyskland sov som en stock... Men se bara hur den ser ut ! Men den är som ett gosse djur int kan man bara byta ut...
    Hoppas du sover bättre i natt !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Hihi, va roligt du skriver, men säkert inget roligt att ligga sömnlös! Ge din nya kudde en chans på två nätter, så går det säkert bättre sen ... får vi hoppas!

    Nattinatt!

    SvaraRadera
  3. :) voi mitä yksi tyyny voi saada aikaan :)
    Parempia unia jatkoon sulle ;)

    SvaraRadera
  4. Hej monica och tack för din fina kommentar inne hos mig! Stort grattis till det kommande barnbarnet och va trevligt att de valt namnceremoni, jag ska försöka lägga ut fler inlägg om den!

    Hoppas du får sova bättre snart!!

    SvaraRadera
  5. Toivotaan, että uusi tyyny pian muokkautuisi sopivaksi :D!
    -Tiina-

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...