söndag 12 juni 2011

Söndags stege

Dagen börja vi med morgonmål på terassen i allsköns ro,
Läste dagens tidning och sen småbläddrade jag i Anna Örnbergs
två böcker som låg och skräpa på bordet..
(läs kvinnlig list,mycket utfunderat dit placerade ;)
-Snälla du som är så duktig, kan du bygga mej....
Med fladdrande ögonfransar och uppknäppt kunde han inte säga nej...
Allt är tillåtet!!

Jag önska mej en stege som skall luta mot tallen i blomrabatten.
Så min blå clematis skall nu få klättra runt en vit stege...

Men då ni,
plockades hela maskin parken fram.
Jag som bara ville ha en slarvigt gjord sned stege.
(men jag måla slarvigt i alla fall)
Det behövdes alla verktyg vi har
som det hänger en ström"stöpsel" i ändan på...

Stegen blev färdig
och Mannen åkte på fotbollsträning.
Och genast som bilens bakljus försvann bakom skogen
satte jag den nymålade ännu våta stegen på plats.

Och imorgon får jag paket från Adlibris
med bl.a Anna Örnbergs senaste bok :)




6 kommentarer:

  1. Var rädd om den mannen =)
    En jättefin stege har han skapat.....

    SvaraRadera
  2. Nåja det var kvinliglist... Superfin stege fick du.. Kan tänka att klematisen blir fin mot det vita!
    Ha det bra i värmen !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Stegen blev riktigt fin! Kommer att passa med med den blå klematisen :)
    Ha en fin början på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  4. Duktig gubbe o du fick honom att släpa fram såg o allt hi hi bra gjort.
    Vart riktigt snyggt :)
    Ha en skön kväll
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  5. En sån stege vill jag också ha ! Får väl försöka bearbeta maken min ;0)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Änpöliivipöl!!!
    Jag satt just och bläddrade i samma bok (före jag skall åka till jobbet) och tänkte, att den där stegen skall jag bygga! Sedan kommer jag och hälsar på hos dig - och vad ser jag! Du har redan en dylik - ur samma bok!

    Kiva, kiva!!!

    Kram!
    -Pia-

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...