lördag 21 maj 2011

Bloggträff!!

Idag träffades 5 glada bloggare i Fiskars Bruk som finns i Västra Nyland.
Egentligen så ska vi tacka bloggerskan Hemma hos Ingeborg,
hon var den som ordna och skötte allt.
Man hann tänka allt möjligt de ca. 2 timmar de tog för mej att köra dit.
Vad ska man säga, om det blir pinsamt tyst runt bordet...
Ingen risk, vi var som gamla bekanta nästan genast.
Jag kunde berätta varför det inte finns bilder  från vårat vardagsrum i  bloggen ;)
Var vi jobbar, mera om våra barn,
hurdana bloggar vi tycker om, knepiga tips om snygg header...
Sen fick jag höra att jag är i verkligheten lika som jag låter här...
Undrar fortfarande om det är bra.... Tack Sanne ;)

Vi titta nog lite omkring oss också, och lite shoppa,
men mest blev det prat o prat o prat...
Mycket tips om trevliga bloggar,
så nu ska ni alla vara beredda, ni får nya följare :)

På min 2timmars hemresa fanns det nu helt annat att fundera på!
T.ex undra jag om mitt nya läppstift kommer att synas på bilden
som plåtpolisen tog idag....
och kommer att posta hem till  mej!!!
När jag söker Husis i morgon så kastar jag postlådan till skogs
för säkerhets skull............ 


KOLLA VILKET FÖNSTER....

VI HITTA EN MASSA ROSTIGT OCKSÅ, VARFÖR KÖPTE JAG INTE TVÅ...
TÄNK OM NÅGON HELST SKULLE HA FÖRESLAGIT -KÖP TVÅ  ;)
ps.Tini försökte nog säga :)

*********************
Tänään meillä oli ensimmäiset blogitreffit, olen niin ilonen että tuli lähdettyä! Meitä oli 5, ja treffit oli Fiskarsissa ja tosi hauskaa oli. Yksi kahvila me kyllä sisustettiin uudestaan... ja  vessa oli kuulemma niin omituinen.... 
Kyllä me pientä shoppailu kierrostakin tehtiin, mutta enimmäkseen juteltiin ja naurettin ja päätettiin että tämä tehdään uudestaan.

11 kommentarer:

  1. Vad fin den blev! Kanske jag måste åka tillbaka något tag och handla lite..

    SvaraRadera
  2. Så roligt med bloggträff! Ni hade säkert mycket att prata om. Såg att jag fått en ny läsare, sånt är trevligt :)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Skrot att jag inte köpte en likadann då kunde du ha fått min ;)
    Arma plåtisar... Glömde att berätta att jag fick blåsa när vi kom.. Så poliserna gillar oss... Vi är ju så bra !
    Men många tankar far i huvudet ännu , mycket vi skulle ha haft att tala om... Men en annan gång...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. hej hallå! tror inte jag kikat in här tidigare. jag hittade hit via lottas inlägg om er bloggträff i går. hade varit roligt att delta, men ni bor ju så långt borta...
    ha en fin söndag!
    h. ingela

    SvaraRadera
  5. Inte för att jag är avundsjuk, men jag vill också vara på blogg träff!!!!Har många gånger tänkt att det skulle vara roligt att träffa sina bloggvänner på riktigt.

    SvaraRadera
  6. visst har jag kikat in här tidigare, kände nog igen din loggbild när jag så den bland mina kommentarer. sorry, jag är gammal och råddig... ;)

    SvaraRadera
  7. Din blomampel är såå fin! Vet du jag ångrar att jag inte köpte en enda ampel, fastän Lotta gav så fina tips om hur man kunde använda den :) Jag tror nog att det blir att åka ett varv till Fiskars ännu i sommar!
    Ha en fin start på veckan :)
    kram Tini

    SvaraRadera
  8. Så snygg din ställning var- och bra pris tom...Måst säkert åka tillbaka för att köpa en jag med. Kiva att du kom med på träffen. Tiden gick ju i ett huj. Fort gick hemvägen oxå - hoppas ingen fotade mej på 51:an ;). Ha en fin start på veckan.Kraam!

    SvaraRadera
  9. Så roligt ni haft det! Trevlig, att människor som man kanske aldrig förr träffat, känner sig genast "hemma" i sällskapet! Så skall det var!

    Önskar dig en skön ny vecka!
    Kram!
    -Pia-

    SvaraRadera
  10. Åh....vad jag missade mycket!! Skulle bra gärna ha kollat in jag också om min bild av dig motsvarar verkligheten ;) Nu är vi två som blev plåtade..... ;( och jag har gamla foton i bagaget så få se hur det går ;((

    SvaraRadera
  11. Fiskars on tosi kaunis paikka !! Minäkin sisustan usein paikkoja joita näkee kun liikkuu, yleensä maalaan ainakin valkoisella :) :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...