tisdag 26 april 2011

Krimskrams i trädgården

Läste en gammal trädgårdstidning  och i den fanns  en underbar
trädgård med allt möjligt roligt utplacerat i bland grödorna.

Egentligen tycker jag inte om "onödigt krimskrams" i trädgården.
Om jag t.ex. skulle få en grann trädgårdstomte,
skulle jag göra samma som väninnan min,
gräva ner den i rabatten så bara stövlarna syns! Riktigt säkert!!

Nej i den här tidningen fanns stövlar och träskor med blommor i...
Såg helt gulligt ut på bodtrappan....
Olika stolar med blommor på eller i. Svårt att förklara, men snyggt.

Så jag tog genast till luren och satte sonen på expedition vinden.
Han som söker han skall finna ;)
Igår hämta han min en gammal, söndrig vit korgstol!
Jag var överlycklig!!
Den skall få blommor i sej och hamnar bak i trädgården.
Visar bilder senare :)
 
Sen blev det min egen vind...
razzia efter ett par jäkligt obekväma träskor!!
Bingo.... dom fanns kvar!! Underligt för jag är en jäkel på att kasta bort.
Så nu pryder de hjälpkökstrappan, har ingen boda tyvärr.

                                *********************************
Luin vanhaa puutarhalehteä, se esitteli puutarhaa missä oli vaikka mitä pikku "tillbehööriä".
Oikeastaan en tykkä turhasta"krääsästä" puutarhassa, muttä tämä oli minun mielen.
Tai sanotaan että jotain pikku juttuja siinä miellytti.
Oli saappaita ja puukenkiä missä oli kukkia, erillaisia tuolia ja muuta kivaa.
Niin ja tietysti siellä jokunen puutarhatonttukin oli. Niistä en tykkää missään muodossa. 
Jos sellaisen saisin niin tekisin kuten ystäväni,
hautaisin kukkapenkkin niin että vain sappaat näkyisi.....
Mutta minun vanha rikkinäinen korituoli  poika toi minulle eilen, se tulee saamaan paikan puutarhan perällä.
Ja tarkan razzian jälkeen löysin mun vanhat puukengätkin.
Ja ne taas on nyt takaoven rappusilla ja pienet orvokit kasvaa niissä.



5 kommentarer:

  1. Hauskat puukengät orvokki ruukkuina :)
    Joo samaa mieltä, kiitos EI tontuille :D Mä tykkään Wanhoista sinkki ja ruoste-tavaroista puutarhassa...makuja on monia...Korituolikin sopii kivasti kukkapenkiksi,
    Kivaa vappuviikkoa sinulle !

    SvaraRadera
  2. Vilken kanon ide att sätta blommor i träskorna .. Kanske knycker jag mannens, har förbjudit honom att använda träskor efter att han bröt vristen för 10 år sen... Men du vet ju hur envisa karlar är...
    Ha det bra i sommarvädret !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Blev ju jättefint det där =)

    SvaraRadera
  4. Jo det är fint med blommor i träskor, svärmor har också haft samma idé. Usch jamej för trädgårdstomtar!! ha en bra fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Vilken tur att de obekväma skorna kom till annan användning :)
    Ha en skön helg! Kram Kicki

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...