torsdag 7 april 2011

Kan man ha för många rosa pioner?

Och vart försvann denhär veckan då..
Jag har varit trött och hängig
men ändå har tiden rusat.

På lördag blir det trädgårdsmässa
med inredningsavdelning....
Hoppas på något trevligt i korgen,
och förstås i kameran också.

Mannen påstod att Prag-regeln gäller,
-du bär det du handlar!
(han bara låtsas vara hård,
han bär nog iallafall ;)

Vi har besökt denhär mässan i många år,
och varje gång säger jag
inte Pioner i år...
Varje år kommer jag hem med ....
Pioner.

Har välan 10 nuförtiden. Och alla ganska likadana.
Rosa och vita...

Men denhär våren har jag en ny stor blomrabatt
som skall fyllas med ...
pioner och brustna hjärtan och en massa annat,
men helst i rosa, blått,grönt och vit = min trädgård!






6 kommentarer:

  1. Jag skall oxå gå på mässan på lördag. Kaske vi ses....;)
    Konstigt hur våren kan vara tröttsam. Jag har gäspat hela veckan och ögonen har varit trötta - allergi kanske??? Var av o an på bibban idag, lånade massor med mysiga inredningsböcker. Nu skall jag njuta i soffan men mina böcker ...och lite choko...
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Ihanat pionit, voi kunpa tämä sade lakkaisi ja tulis kesä !!!
    Torstaiterkkuja <3

    SvaraRadera
  3. Lotta,
    jag skall hålla ögonen öppna efter dej.
    Kanske du borde ha en nejlika i knapphålet försäkerhets skull ;)))
    Låter bra med choko o inspisböcker.

    Maarit,
    Pioni on ehdottomasti suosikkikukkanen ;)
    Ja taas huomasin että en kirjoittanut suomeksi.

    Meillä tulee nyt lunta,räntää
    maa ihan valkoinen taaaaas.
    Nyt suututtaa, minäkin haluan kesää.

    SvaraRadera
  4. Ja pioner är så vackra ! Vågade inte köpa för jag tänkte att jag tar livet av dem innan det är sommar.. Men annat smått och vackert blev det !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Har pioner något med ålder att göra???? jag börjar också vara helgalen i pioner...;)

    SvaraRadera
  6. Älskar pioner, och nej, tror inte man kan ha för mycket av dem! Försökte ett år plantera några, men det blev bara till pannekaka, blaaah! Vi bor i skogen, så här verkar inget annat trivas än tallarna. Och mossan.

    Skön Helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...