måndag 11 april 2011

Ibland hittar en blind höna också ...

En gång så fyndar jag också!
Ni måste förstå,
jag är inte utrustad med den genen att kunna fynda!
Den genen bara fattas!!
Och det ALLRA värsta är att jag har inte blivit
begåvad med någon annan istället heller!!

Husgerådsavdelningen i stan har renovering pågång!
Och mängder säljs bort för en billig peng.
Motvilligt ;) armbåga jag mej fram...

Hittade en låda med ungsformar,
för typ makaronilådan, hur roligt låter nu det!
Men sen fanns där små portions-ungsformar med lock.
Super söta!
Vips fanns det fyra i min korg!
Idag kom jag underfund med att jag behöver ju minst 2 till.
Tänk att göra en varm äppel efterrätt,
i en egen form med locket på åt varje matgäst!

            *************

Olen tehnyt löydön!!
Se on harvinaista koska minulta puuttuu se geeni,
millä hyvät löydöt tulee eteen!
Ja kaikkein pahin on, että vaikka se minulta puuttuu,
niin ei minulle mitään korvaavaakaan ole annettu!!

Kotikaupungissa on "isossakaupassa" remppa menossa
ja halvalla myydään.
Sinnehän minäkin sitten änkesin.
Ja löysin ihanat pienet (4 kpl) annosuunivuuat joilla on kansikin.
Heppsankeikka ja ne oli minun korissa ja kotona.
Nyt iski paniikki olisin tarvinnut ainakin 2 vielä.
Onkohan niitä enää....
Joskus se sokea kanakin jyvän löytää ;))

5 kommentarer:

  1. Vackra och fin form ...
    Där ser visst kan du fynda !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Anmäler mig som frivillig till premiär efterrätten:)

    SvaraRadera
  3. Ja tack säger jag till varm äppelefterrätt i söta kärl!! ;)

    SvaraRadera
  4. Det låter ju jättefint, det där med varm äppeldesert! Men framför allt - i dina fina skålar!!!

    Fint fyndat!
    Kraam!
    -Pia-

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...