lördag 19 mars 2011

Nå voj jäklar

Det är ju hur länge som helst till PÅSK!!

Jag vände och vände bladen i almanackan och ingen påsk..
Dit är alltså MERA än 1 månad.

Och jag som har nya fina handmålade påskägg!
Nästan det enda jag shoppa i Prag. ;)
Jag orkar inte spara dom så länge, bara måste visa dom!!

Mannen var på vift igårkväll,
så då hängdes det tavlor
flyttades möbler, baka,
hmmm... flytta möbler tillbaka!!

Tavelramen den köpte jag redan för en tid sen,
men jag hade inga passliga bilder då att sätta i,
så då kunde man ju bara inte hänga upp den!
Men det gällde inte igår mera, inga foton ännu heller,
men nu gick det inte att vänta mera.
Ramen upp spikad!! Kan inbilla mej att flickan x5
i tavlan är släkt.




CD'n den vråla ut italienska ballader så dammråttorna flydde ....
Synd att jag inte hade vit målning hemma, för då hade vitrinskåpet blivit målat....... (plus mycket annat i misstag)

                *************

Pääsiäiseenhän on vaikka kuinka pitkä aika vielä.
Ja minulla ihan kauhea hinku saada esille
minun uudet käsinmaalatut munat!
Mies viihteellä eilen niin tämä tyttö
pisti "mööpelit" uuten järjestykseen.
Istuin alas ja ihailin kätteni jälkeä...
ja siirsin ne takaisin!!!
Muuten sain paljon tehty ripustin taulun,
leivoin ja levyltä tuli italialaista balladia
aikas kovalla volyymilla.
Vanha nainen hunningolla :)



2 kommentarer:

  1. Gudomliga ägg!!! Speciellt de, med broderihål!
    Ja, påsken är ju just före valborg...

    Finfin blev ramen din!

    Här snöar det för fullt!

    Ha en inspirerande helg!

    -Pia-

    SvaraRadera
  2. Hienoja pääsiäismunia, kyllä se pääsiäinen on jo muutaman viikon kuluttua aika menee niin nopeasti, mullakin kukkii narsissit täällä:)
    Nainen on selvästi nauttinut hunningolla olosta ;)
    Kivaa sunnuntaita :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...