måndag 7 februari 2011

Botad gardin depression

Det hade effekt att gnälla igår!!!

Idag lyser solen från klar blå himmel.
Man blir såååå... lättsinnig....(tänkte skriva lättfotad) ;)

Min första tanke var att ta bilder inomhus....
för jag har en gardin-depression på gång.

Vill ha nya gardiner i ALLA fönster!!

Så jag tänkte ta en bild av varje fönster ,
och visa vad där hänger nu och vad det kanske blir sen.
Men det blev trista bilder,
för nästan alla är vita linne rullisar.
De flesta ännu med vita knytband!!

Det är bara att inse, jag är en enkelspårigt enfärgad person...
För det är det jag vill ha, vita gardiner!

Alltså inga nya gardiner till oss!

I mannens "verktygsförråds" fönster  finns det ändå en spetsgardin
och han påstår att han inte kan be någon komma på
" -kolla min borrmaskin" besök till hans lider
för spetsgardinens skull!!!
Onödigt känslig eller hur..... ;)

9 kommentarer:

  1. det fönstret du visar idag är åtminstone fint, inget enkelspårigt ;) roligt med blommande blåbärskvistar!

    SvaraRadera
  2. Jättefin gardin, behöver verkligen inte bytas tycker jag!!! Hmm,kanske han e lite känslig, men...det är väl alla män :D ????Det sku nog vara lika hos oss, har väl nånting att göras med homofobi, hihi!!!

    SvaraRadera
  3. Det verkar som om din gubbe inte skulle vara medveten om dina planer för hans verktygsbod:) Spetsgardinen är väl bara början...aj jo, får man då paj nästa veckoslut!

    SvaraRadera
  4. Men gillar inte mannen spetsgardin, det som är så snyggt ;0)
    Här hos mig finns det nästan bara vita gardiner. De släpper ju in ljuset så bra.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Helt ärligt...alltså, jag tror jag förstår din mans bryderier...;D

    SvaraRadera
  6. Samma sak här! Det finns en sån massa härliga gardiner, som jag vill ah, men då det är ändå de vita som jag redan har, som gäller.
    Hahaaa, jag kan bra inbilla mig din mans tycke om spetsgardinen, men vad gör väl det. Det är ju vi som står för inredningen... ;)

    Kraaam!
    -Pia-

    SvaraRadera
  7. Så fint du har det med den ljusa gardinen o skärmen till....

    Hoppas att du får en sköön söndag!
    Kraam Therese

    SvaraRadera
  8. Va felas dina gardiner? inget alls. Det kan kännas imellanåt att man inte har något alls, när man hänger en o samma gardiner upp alltid samma årstid (så hos mej i allafall). Men vilken härlig lampkupa du hade på bilden, va det den du skulle fixa eller är det ett fynd från övrevåningen?

    SvaraRadera
  9. Tackar :)
    Jag tycker själv om lampskärmen också.
    Nu skulle jag kunna glänsa och säga att jag gjort den....
    men den köpte jag faktiskt från en liten butik på en liiiten gränd i gamlastan (Stockholm)..

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...