fredag 7 januari 2011

En krumelur-ram önskas!

Nu när jag försöker att spara handen, den sjuka,
så ska jag inte uträtta storverk den här helgen ;) 
Men jag passar på att göra lista på sådant som skall ske senare...

Jag måste hitta på loppis någon billig ful tavla,
som skulle ha en ljuvlig ram.
Bilden i brasan... och ramen målas vit!!
Det borde ju inte vara svårt, fula tavlor finns det.
Hoppas jag känner igen en äkta Picasso innan jag tänder....
Ni förstår, kransen på väggen i vårat "överloppsrum" ser ensam ut.
Den behöver en "krumilurig" ram..
En liknande som den som syns lite bakom Bloggerskan själv,
skulle sitta bra!
OBS! bilden är 23 år gammal!
Idag skulle bloggerskan inte sitta sååå lungt när ungen stryper en smurf på det ordnade "4-generationer" bilden!!
Sen skulle jag behöva en stor riskrans, kanske 80cm i diametern..
Den skulle hänga på terassen överom ytterdörren...
Såg en sådan på nyårs natten, skitsnyggt!

Tyglagret måste städas!!
Syhörnan måste städas!!

Nu blev min lista tråkig...

3 kommentarer:

  1. En sådan ram målade jag vit för en tid sedan, finns i ett tidigare inlägg! Tavlan hade hängt hos min mommi&moffas,brorsan tog motivet,och jag ramen! För några år sedan hade jag sagt blaaah till en sådan ram,men inte nu längre..
    Lycka till i sökandet!!!

    SvaraRadera
  2. Just de, var inne och kollade ramen.
    Min skulle komma överom ektorpen. Där finns nu en blomkrans, och jag vill ha ram runt den.

    Den tavlan som syns på min bild fanns hos min momi också. Men den finns nu hos en av mina bröder vill jag minnas...
    ALDRIG hade jag villa ha den då heller ;)

    SvaraRadera
  3. Heeeejjj... D ju MIN FAMO!!! Int råkar D finnas nåt foto på bara henne hos dej??? Jag har int någå.. =(
    Favvokusin Carina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...