söndag 21 november 2010

The Tröja!!

Återandvändning är helgens tema. Lördagens mat gjordes av rester från Mannens bastukväll med jobbvänner. Ugnskorv med lite taco ingredienser. Blev riktigt lyckat. Vad månne man kan laga av tomma öl-burkar.... ; )

Idag blev det två dynor av min en gammal röd bomullströja.
Ni minns tiden skidbyxor och en långtröja. Alltså vi talar gammal tröja.Den finns i  familjealbumet på otaliga sidor....
Barnets första jul, barnets fösta steg, barnets första lediga helg från armén..mamma i samma tröja alltid...nåjaa lite överdrivet som vanligt. 
Men det var min favorit, så därför spökar den ännu hos mej. Visst har den varit i UFF påsen otaliga gånger, för att sedan räddas i sista minuten.
En gång var den t.o.m ända till samlingslådan på parkeringsplatsen i stan...

Men nu blev det två dynor. Den ena fick mönstret  och på den andra "brodera " jag ett hjärta i kors stygn....  Jag är nöjd själv!

Det är bara det, att nu kastar jag långa blickar på en annan tröja....
naturvit fiskartröja med flätstickning..hur snyggt skulle inte det bli.

4 kommentarer:

  1. Voj, nu måst jag göra skåpinventering! JAG FÖRBJÖD JU DETTA!!!!Inga roliga tips mera...Har inte hunnit få dom tidigare färdigt ännu.Annars,jag tog bort min snö för den gjorde störningar i vissa datorer.

    SvaraRadera
  2. Återvinning, dagens ord... barnens gula reflexväst -- blir hur bra som helst o våran stora svarta hund. Lite klipetiklipp och sy och hunden fick en väst (en ny kostar i musti&mirri 25 eur) Vad får jag nu köpa för 25e jag sparade där... =)

    SvaraRadera
  3. Hahaa.. jag visste att Tilda skulle klösa i garnkorgen eller slita av Karln hans älskade tröja.
    Anonym måste nog spendera på någonting som kostar skjortan....fast på Ikea får man många ljus för 25e. Ha det bra :)

    SvaraRadera
  4. Kanske skulle jag kunna göra ngt annat som en udde av min polohalsduk som blev för stor...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...