tisdag 23 november 2010

Paket på posten


Blev super glad i dag. Min "lillasyster" i Sverige skicka mej ett litet paket på posten. Hon vet precis hur jul-tokig jag är. Bostäverna var helt tydligt skaffade från  Madame Nyberg(.blogspot.com,)  brukar nog vara inne och läsa där också. :)

Jag minns när vi var tonåringar, då skickade hon mej också en julklapp per post. Kommer ni ihåg de små rödakaramellerna,som pepparkorn, som fanns i glasburkar. Kärleks piller, sex piller...osv.
Jag fick en burk kärlekspiller av min vän i Sverige. Men när paketet kom till Borgå så tog Tullen istan hand om min godisburk!!
Jag blev inkallad till tullkontoret för att förklara mej.....-Det är förbjudet att skicka/få medicin per post vet FRÖKEN det!!
Jag var ung och blyg...  men fick utmumlat att det är godis, smaka fast. Fick min burk.... och fick gå hem med bultande hjärta. Tur att man hade medicin....

Tänk hur tiden ändras. Nu köper man piller, små blå och större röda,  ingredienser  fast till en bomb lär man  kunna inhandla på nätet.. Hinner dom månne ännu  kolla allt ....
Men mina GOD JUL kom fram och pryder mitt kök ,utan inblandning av tullen. Tack Nina. :)

1 kommentar:

  1. Ha ha...det där hade jag ingen aning om...det med pillren och tullen alltså =)

    Som sagt, jag tror bokstäverna pryder sin plats i ditt "julhem"...trevlig första advent!
    Kram "Lillasyster"

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...