tisdag 30 november 2010

Glögg


Finns det något bättre när man kommer hem på kvällen, än värma glöggen,
slå i muggen och sen ööösa på med mandel och russin.
Vi har faktiskt stora testet på gång här hemma. Vilken är bästa sorten!?
Årets Blossa är ännu osmakad,men jag har mina aningar. Ryktet har gått att den är så stark i smaken. Och det gillar jag inte.
För min glögg ska vara mild, men ha smak.  Det får inte vara för alkohol starkt heller. Så härtills har min favorit varit Herrljunga.
Men få se hur det går när jag prövar nästa resept .....på hemkokt... 
Köpte en kökshanduk från Cobello på helgen. Och på den är det tryckt ett glöggresept. Och det tänker jag absolut pröva i något skede.Om någon hinner före mej så berätta hur det smakar....

Undrar lite vilka problem man kommer att ha när julen är slut....
Men det lär ju  finnas hemliga klubbar  som man kan skriva in sej i om det blir för gott,...för länge ;)

5 kommentarer:

  1. Vi provade årets Blossa i fredags...hmmm..sådär var vårat omdöme. Tycker man inte om saffran kommer man definitivt att bli besviken. Jag saknade den karaktäristiska glöggkryddan...men men smaken är som baken, å´tur är väl det =)

    SvaraRadera
  2. okey, det är lite liknande kommentarer jag hört. Men klart vi ska smaka.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är väl mina finska smaklökar....

    Klart du ska prova!

    SvaraRadera
  4. Förresten...hur går det med fönstret bakom soffan...bara undrar ;D

    SvaraRadera
  5. Kolla på min blog. Jag fick en Award som jag delar med mig åt dig( vet int rikit hur det funkar!!!)Aj jo! Det där fönstret!!!Vill se foto av det...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...