torsdag 4 november 2010

Dagens bild saknas, nästan.

Egentligen så  borde jag sätta en bild av mitt syrum här,
som är  vårt gäst/syrum.
På ena sängen finns alla mina tyger.... suck...
och den andra sängen är full av färdigt klippta saker och något annat ... två lampskärmar?!
En korg med nästan färdiga saker  + ett par byxor som mannen väntat att få lappade i 10 månader påstår han.... överdriver säkert...åtminstone med en månad...
Tvärsöver golvet står strykbrädet, och på det en hög som skall strykas med "kovikekangas" det är väl vliseline på svenska.
På bordet två symaskiner,saxar, måttband (10m rullmått???) printer och denhär läpparin, nåldynan en påse som innehåller allt som kan behövas....
På väggen överom bordet finns en anslagstavla jag har gjort tidigare,full i lappar och idé bilder.... de understa är säkert från 1800-talet.....

Så nu förstår ni att det är mot någon lag.... i EU .... att visa så råddiga rum....

Köpte annars små bokstäver härom dagen tänkte pröva på tygtryck,
bara "trycket" på jobbet lättar lite, nu finns det inte ork på kvällarna.
Men det är torsdag idag och snart helg   =)))

2 kommentarer:

  1. Joo, alla hem skall faktiskt inte visas i bilder i nätet, låter nästan som vårt gästrum dedär som du berättade om, bara, att jag har bara en symaskin... och datorn i sovrummet...
    Annars roligt att se och läsa dina bilder och historier!
    Vi ses väl på jobbet i dag igen... L

    SvaraRadera
  2. Men nu har jag lovat(hotat) mej själv, att de ska kunna visas. I december kanske.... men och andra sidan så har en kvinna rätt att ändra åsikt, när som helst utan att behöva förklara sej. =)))

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...