tisdag 19 oktober 2010

God Jul

Jag har haft ledig dag idag, från jobbet alltså. Sådana dagar lyfter jag fram symaskinen  och sen alla tyger.
Så är det bara att ta till fantasin och saxen. Fick en hel massa klippt idag och sen kom jag på något nytt också.
Det  här bandet hänger nu på gästrums dörren,( mannen kommer att få dåndimppen när han kommer hem)
Jag hitta idén  i en blogg som jag nu inte kan komma ihåg vilken.... Men hon hade gjort barnens namn.
Varje bokstav i olika tyg o färg. Kanske något som jag borde göra åt 23årigen till julklapp.....*fniss*
Lite att sy för hand är där ännu och fastsättningen kunde ju nog vara vackrare än med silvertape  =)
Så nu har jag öppnat julgatan  hemma hos mej....
nejnej den blir inte där ..... först till lillajulen.

3 kommentarer:

  1. SNYGGT! här är det stickorna som gäller... äger ju ingen symaskin :-)

    SvaraRadera
  2. Okey, tänk vad snyggt det skulle bli med en i vit tråd flätstickad julstrumppa att hänga i tamburen att samla julkorten i.... :)

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt med God Jul text av bokstäverna! Det har jag också tänkt göra när jag hinner. Säkert var det på min blogg du såg bokstäverna. ;o)
    Kramar en annan Monica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...