lördag 23 oktober 2010

Familjen Bukowski

Den här lilla samlingen sitter på sängen i gästrummet.
De flesta är Bukowskis nallar, och en sådan brukar jag köpa varje gång
som jag är i Stockholm.
Och två hemgjorda finns där också längst bak. Det var för många år sen en MI-kurs  i teddy-björnar.
Och då föddes  dom här syskonen. Hon har ett gult öra annars är dom lika.

Jag har ett bonus-barnbarn  på 3 år( termiten kallar jag honom)
Han vet t.o.m att dom inte är leksaker....

Två svenska kusiner finns det ännu. Dom sitter  i sovrummet på en stol och lutar mot en dyna av linne.
Stolen är en kökstol som jag sydde ett överdrag på i broderat linne tyg. Märker ni att linne är mitt favorit tyg....
Det syns inte på bilden men överdraget går till halva stolsbenet och slutar med en liten volang.
Perfekt när det behövs mera sittplatser i köket. Överdraget bort och alla stolarna ser lika ut....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...