söndag 26 september 2010

Lingonkrans

Det har varit ett tufft veckoslut, som slutade mycket glatt o roligt med jobbvänner på fest. Lite småtrött, man är ju ingen ungdom precis mera.... nattvak brukar straffa flera  dagar. Så idag blev det bara en skogspromenad med korgen, behövde lingonris. Finns faktiskt mycket svamp också,,, fundera lite mellan svampsås eller broiler till söndagsmiddag... Visst är dom fina och röda....
Plockade hela korgen med ris och jag helt säker att det blir flera kransar, hah det räckte tillknappt till den ena.
Helt bra blev den fast den inte är helt rund,  och nu på ytterdörren. Den gamla fick flytta på förådsdörren.

Jag ska ännu visa vad jag shoppa i H:fors på fredag. En helt ljuvlig vit korg från Cobello. Den och en födelsedags presant var det enda jag hade med hem... Var inte alls på hugget, och till Ikea hann jag aldrig. Men den skadan ska jag ta igen i veckan, behöver absolut  mera vita ljus och det pronto!!! Men via min favorit blombutik i cenrum av Borgå hann jag iallafall, för korgen skulle fyllas med vita och rosa blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...