lördag 13 augusti 2016

Finns det någon...

enda i heeela världen.... som tror, om jag säger att jag gjort dom här två själv.



                                                             Gissa väl det!!



Jag tror jag skulle säkert ro till Kina med en virknål som åra snabbare än jag skulle leverera en matta.
Nej kära vän...jag har köpt dom på Facebook.
Där finns en grupp som heter vanha valkoinen/maalaisromanttinen sisutus.
En händig kvinna lade ut bild på sina två naturvita mattor hon virkat. Och jag köpte dom.
Och nu så låtsas jag.. att jag gjort dom själv!
Mattorna finns ännu nerpackade, men snart snart kommer de fram.


2 kommentarer:

  1. Väcker minnen.
    Virkade i mattvarp.
    Blev en rund kasse. Ca 1960 ))::.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börja också för några år sen, en matta skulle det naturligtvis bli...
      Det blev ingen för den låg som en stor platt "korg" på golvet, och MrJärki lät mej inte spika den platt fast i parketten 😉
      så jag drog upp och en liten korg blev det sen. Dehär mattorna är ena tunga stora mästerverk.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...