måndag 27 augusti 2012

lilla Lovisa

Jo faktiskt lilla Lovisa,
har lyckats med att visa vad man kan hitta på i en liten stad.
Och locka dit på ett veckoslut mängder med människor.
Evenemanget drar bara mera folk varje år.
Endel kommer för husen andra för loppisarna.
Och Lovisaborna är säkert varje man ur huset denna helg.
Vädret var ialla fall helt super igår.

Vi gick på torg och antik lopptorg och gårdsloppisar.
Prata med bekanta, drack kaffe och bara gick omkring.
Så mycket bilder är redan visade därifrån så jag visar mina fynd istället.

Fick t.o.m MrJärki inlärd vad han skulle söka bland dukar och lakan.
Måste nog erkänna att det trodde jag aldrig skulle ske.
Och han som söker han skall finna....
Det blev 5 vita linne handukar, broderade och fina.
De här skall inte bli dynor som de från Arméns lager...
Nej dehär är början till min jättesamlig av kräftskiva-haklappar!

Hela bulevarden var fylld av ätbart och hantverk.





Korgen är också loppisfynd.
Den skall bara möta den vita penseln ännu :)

Den ena handuken har mina "flick"initialer.....ML

Roligt att träffa gamla bekanta också.

5 kommentarer:

  1. Ihanat löydöt ! Varmasti hienoa nähdä Loviisan puutalot!

    SvaraRadera
  2. Jättefina handdukar ni hittade! Roligt att hitta broderier med egna initialer :)
    Ha en god fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Oj du hittade OCH köpte :) Jag köpte ju inte....och ångrar mig.... Fina!!

    SvaraRadera
  4. Själv köpte jag inget annat än närmatsprodukter. Tyckte priserna i vissa torgstånd var lite väl saftiga. Vågade aldrig fråga vad de där vackert bruna medicinflaskorna utställda på gamla apotekets bakgård skulle ha kostat... :)
    15 000 besökare. Nytt rekord! Heja Lovisa!

    SvaraRadera
  5. Säger samma som Inge - jag handlade bara på ITU-torget, chilimarmelader för tjugo euro.
    Men visst insöp jag atmosfären bägge dagarna, Kapellet och Vackerbacka var extra fina.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...